lørdag 29. mai 2010

Siste innlegg

Siste innlegg

Hei igjen, dette blir nok det siste innlegget på bloggen. Jeg må beklage at det jeg ikke rakk noen flere innlegg før skoleåret var over, noe som skjedde for et par uker siden. Grunnen er ganske enkel. Søndag, 4 dager før skoleslutt, dro jeg og Jens ut på en kort og litt rolig sykkeltur. Alt gikk knirkefritt. Så når vi skulle kjøre ned mot Seljord sentrum igjen (hadde først sykla en godt stykke oppover i en dal) på en ganske røff grusvei, trynte jeg ganske bra. Jeg kjørte ganske hardt nedover på min hybridsykkel med ganske tynne dekk som ikke var helt beregnet for partiet vi var på vei ned. Det hele endte med at jeg traff en stein og stupte over styret, tror nok det hele var ganske elegant. Klarer å karre meg opp i sittestilling, men ikke lenger. Merker at jeg har sjukt vondt i venstre skuldra + at jeg har tryna med sykkel. Gjetta rett med en gang at jeg hadde brukke kragebeinet. Kjente etter og merka at et bein stakk litt opp der det ikke skulle. Gikk en ganske stor f i meg da. Jens kom like bak og virka helt fortvila, med god grunn. Jeg holdt nesten på å besvime der jeg satt og synet var helt i tåka. Det hele endte med at jeg den kvelden lå på Skien sjukehus og venta på å bli operert. Jens, og Lasse som kom kjørende til unnsetning, ble med helt til Skien. De gjorde virkelig en hederlig innsats den ettermiddagen.
I Skien lå jeg i tre dager før jeg fikk dratt tilbake til skolen. Rakk heldigvis skoleavslutninga den onsdagen.
Dagen etter var det slutt. Et helt år hadde bare fordufta. Det ble en ganske tårevåt formiddag før det bar hjem til Særp. Det verst var vel det at hverdagen som man hadde hatt der, den kommer aldri tilbake og tilværelsen på Nigard som var helt unik forble historie. Alle menneskene blir det nok lenge til man ser igjen også. Heldigvis er det bare 3 år til reunionen.



Men jeg har glømt å skrive om hva som skjedde uka før avslutninga. Da var vi nemlig i Evje i Setesdalen. Det var et sjukt kult sted, det beste var vel at alle aktivitetene ble drevet av utlendinger fra England, Canada, India, Nepal og New Zealand som hadde kommet til Norge for å drive med lidenskapen sin, vannsport. Sjukt kule folk. Og omtrent alle var skikkelig layback hehe Dagen vi kom drev vi egentlig bare med lek og team-building på land. Den første skikkelige dagen drev vi først på med pro-rafting, rafting med små båter. Ganske kult. Og vi drev på med Riverboarding før lunsj. Det var skikkelig kult. Kaster deg ut i elva på et litt stort strandbrett med håndtak og bare kjører på nedover. Dritfett! Etter lunsj var det et enkelt kurs i elvepadling i små elvekajakker. Det var egentlig ganske skummelt. Med tanke på å gå rundt, men ikke komme ut av kajakken. Men vi fikk god opplæring og de passet veldig godt på, så det hele var ganske så trygt. Vi fikk til slutt prøve oss ned et lite «stryk». Er nok lenge siden jeg har vært så konsentrert og fokusert hehe.
Dagen etter var det skikkelig rafting som sto på planen. Og vi som havna i den båten jeg var i var drit heldige. Skippen vår var Matt eller Tintin som'n ble kaldt. En sjukt layback type som forklarte alt enkelt og raskt. De andre fikk skipper fra India og Nepal som var trege og strenge med sikkerhetsreglene hehe. Må kunne si at raftinga denne dagen var det kuleste som skjedde nede i Evje og det beste var det de kalte surfing. At du kjørte fronten på flåta rett inn i et lite fall i elva. Resultatet var at nesten hele flåta ble trøkka nedover av vannmassene og man fikk seg en skikkelig dusj. Fett xD. Det hele ble avsluttet med en «High five, still alive!» ned «Rodeo Hall» hehe.


Bildet er ikke tatt av oss, var noe jeg fant på nettet. Men vi kjørte ned akkuratt samme sted =)

Så da var det skoleåret over og jeg så egentlig fram til en knallbra sommer med mye trening og jobbing. Gikk ikke helt som planlagt det nei. Blir i hvertfall ingen styrketrening på overkroppen på nesten 3 måneder, det bruddet trenger for å gro. Men skal nok prøve å komme med på sykkelen eller løpe ut i skævven lenge før det, forhåpentligvis. De siste ukene har stort sett gått med til å slappe av, rydde litt, men menst av alt sitte foran flatskjermen til brosjan med en Xbox 360 kontroll i hånda og Fable 2 på skjermen. Altså MYE gaming(spilling). Skal prøve å rive meg litt løs utover, siden jeg nå er stort sett ferdig med spellet hehe. Sommerjobber har det blitt heller dårlig med også, ikke bare pga bruddet, men at jeg har fått avslag eller ikke svar på søknadene. Litt kjipt. Får fiske mye framover istede.



Jeg avslutter nå denne bloggen, men kommer til å la den stå oppe, ikke at den blir fjerna. Framover kommer jeg til å returnere til Naked Aas BoyZ, gruppebloggen med o-gutta fra Ås. Har merka hvor vanskelig det er å opprettholde en blogg alene, så kan være greit å ha en hvor det er flere om kaka.
Vi kommer sikkert til å prekæs utover, og så må jeg takke til alle de som har holdt ut og lest på denne bloggen hehe. Takk!

Prekæs!

1 kommentar:

  1. Tusen,tusen takk for hyggelig bloggeside for oss som er har vært her i Sarp. Har sjekket siden din jevnt og trutt og er en trofast leser. Synd at avslutnignen ble som den ble - det er ikke noe å gjøre med det :) Var kanskje den beste tiden - tross alt. Nå er det bare å se fremover og snart får vi håpe at du er ute i skauen, sykler og er i full trening igjen. Det er hyggelig at du er hjemme igjen - slike som deg vokser ikke på trær vet du :-)))

    SvarSlett