mandag 9. november 2009

Hm, lenge siden sist nå

Hm, bloggarbeidet blir ganske sporadisk for tida. Har noen ganger ikke tid i hele tatt, er som regel det som er grunnen, ellers så er jeg bare ikke motivert til å starte på noen avhandlinger hehe. Men nå har jeg fått en enda større grunn til å skrive mer. Verdens beste nabo og «mor» har funnet veien fram til bloggen, da får jeg prøve å skrive litt oftere.

Følgende har skjedd siden sist, mer eller mindre;

Reinsdyrsjakt
Bursdag
Brevandring
Lerdueskyting
Høgskulefest

Jeg får ta det litt over flere blogginnlegg. Men kan jo si litt om været som har vært her oppe i Seljord i det siste. Snødd og regna anna hver dag. Det ligger nå snø oppe i høyden, merka det når jeg var ute på langtur i går, søndag. Formen var ikke så super når jeg løp de drøye 400 høydemeterne oppover til Seljordsheiene, et utrolig flott vilmarksterreng, på rundt 500 m.o.h. Var snøfritt til jeg nesten kom opp til toppen. Da ble stien betraktelig vanskeligere å løpe på. Sleipt og vått. Myrene var nå søkk våte og tunge og løpe i. Motivasjonen var at dette var sikkert slikt Lundanes også trente i...Men når man først kommer opp blir det flatere og ikke så tungt. Rakk akkurat middagen denne søndagen også etter langturen. Ble til å sitte svett og møkkete ved middagsbordet hehe.


Seljordsheiene sommerstid

Det var forøvrig Høgskulefest i hælja. De aller fleste elever fikk da besøk av sin familie. Jag var av de litt færre som ikke fikk besøk. Ikke at det gjorde noe, merka at de andre elevene var ganske stressa i hælja. På programmet var det masser av presentasjoner av linjene. Vi på multisport og friluftsliv fikk litt vansker får å kunne presentere noe konkret som en konsert eller kjole man har sydd, så vi hadde masser av bilder som ble vist fram samens med utstyr. Merka at stemningen var ganske letta søndag kveld.

I dag har vi fri, det har vi i morra også. Lærærne har planleggningsdager. Hittil har dagen vært skikkelig slækk. Er ganske trøtt i dag og blir ikke noe bedre om jeg ikke får komme i aktivitet, men når over halve multisport og friluftsliv mangler blir det daft.... Så fikk da god tid til å skrive litt.


Nesten innlegg blir om breturen på Buerbreen, en sidearm av Folgefonna.

1 kommentar:

  1. Så flott at det begynner å komme oppdateringer. Nå kan jeg tenke med at "mor" blir skikkelig stolt :-))

    SvarSlett