onsdag 9. september 2009

Topptur

Hælja har vært og ting har gjen skjedd, (nesten) aldri et stille øyeblikk på Seljord Folkehøgskule. It is the place to be!

Så at jeg endelig hadde fått noen kommentarer, kult. Gir litt mer motivasjon til å fortsette å skrive det. Beklager at jeg ikke svarte på døm, har generelt lite tidt til å bruke på lapptåppen. De få halvtimene vi har brukes flittig til å få noen minutter på øret.


Var bratt i starten ja...

Lørdag skulle vi som kjent til Skorve og toppen Gøysen, en bra gjeng ble kjørt et stykke inn i Kivledalen, for så å måtte gå drøye 1000 høydemeter, opp til 1369 moh. Humøret var på topp og folk var motivert og lette til sinns.  Ikke at vi fikk den hardeste stigningen helt i starten klarte la noe låkk på det. Stien gikk stort sett i skogsterreng oppover helt til vi møtte tregrensa. En liten nedtur var at det starta å regne og nesten hagle rett før vi nådde toppen. Vel oppe så vi nesten hele Gaustatoppen i det fjerne, skyene dekka toppen. Utsikten hadde nok vært enorm om været hadde vært bedre, men det var likevel ganske så bra. På vei ned svippa vi innom et gammelt flyvrak som hadde styrta i fjellsida under andre verdenskrig. Det var et lite amerikans troppefly som hadde gått ned. Hele fjellsida var strødd rundt om med skrotmetall, likevel var landingsgearet inntakt. Det er sagt at flyet inneholdt store mengder med våpen som ble gjemt bort oppe i fjellet av lokalbefolkningen. Fant ikke en patron en gang men.


Kællæne på tåppen

Mandag skjedde det ikke så mye. Litt ballspill på skolen og litt basistrening på ettermiddagen ble fasiten etter treningsdagen.

I går var linjelæreren sjuk, så vi fikk en del frihet under skoletiden. På kvelden løp jeg med en tur til Kodde (utales: Kødde). Trodde det skulle ta 30 min, tok 20 min. Løp i terrenget tilbake da. Støtte på en enorm stein, 3 meter høy og like brei på en liten leilighet, enorm altså! Litt senere ble jeg helt sjokka, hele skrålia var dekka med kantareller. Hadde ikke noe pose på meg, så blir å gå ut en tur på fredag tenker jeg ja.

I dag var heller ikke læreren til stede, istede for en sykkeltur, ble det litt mer søvn ja, digg hehe. Friluftsgruppa er som vanlig heldige og dro på sykkeltur til Hardangervidda...Skulle gjerne vært med der. På formiddagen var vi og tok Bratt kort i Bø. Var dretnervøs, men sto. Sensoren påpeka et jeg hadde vært noe stressa hehe.
I kveld har jeg vært på A-lagstrening med Seljord IL igjen. Syns ting gikk brukbart fram til jeg fikk en helvetes trøkk i foten. På oversida av vrista traff jeg hælen til Rino i det jeg skulle måke ballen ut. Ingen beskyttelese der nei. Så sitter her nå med tigerbalsam på foten. Har tidligere isa ned foten når jeg kom tilbake til skolen. Tok på meg støttebandasje, men måtte ta den av etter 10 min, gjorde så helvetes vondt. Venter nå bare på at tigerbalsamen skal størkne, så jeg kan få på litt Orudis gel. Fikk tilbud om kaamp i morra, spørs det med denna foten og en planlagt intervalltrening på fredag.

Men vi prekæs, og bare legg igjen kommentarer!

2 kommentarer:

  1. kantareller er til å plukkes :-) de på kjøkkenet blir sikkert glade. Fint at du er flink til å passe på å hvile i ledige stunder. Lykke til med vaskemaskinen

    SvarSlett
  2. venter på mer oppdatering......

    SvarSlett