onsdag 2. september 2009

Sliten

Har gått noen dager siden siste innlegg nå, på tide med et nytt.

Siste jeg skrev var jeg vel på Telemarkskanalen, har skjedd litt siden sist selvfølgelig. Fredag kveld var det utekveld, de fleste studentene trakk da ned på den eneste baren i Seljord. Greit sted, laber musikk og dyr drikke. Dagen etter var jeg jevelig trøtt, våkna klokka 9, håpa på å sove til 12.... På ettermiddagen bar det ut på min første topptur i Seljord, var oppe på Hattefjell og to andre mindre topper, den høyeste på rundt 920m. Var en del stigning da, når Seljord ligger på 120moh. Fin tur, men nedoverbakkene sitter fortsatt i låra i skrivende stund, er nok borte i morra. Etter toppturen var det mer vålliball igjen.

Postkasse med minnebok i på toppe av Hattefjell. Seljord ned til høyre.

Søndag gikk mye av dagen til å øve og sette sammen en liten forestilling hvert av husa skulle ha på kvelden, rakk selvfølgelig å snike inn en liten sykkeltur. 45min med oppoverbakke og 10min nedoverbakke var fasiten, tungt oppover... Så var det grillings med forestilling etterpå. Særpedialekta slo an for å si det sann hehe. Ellers så kom vår siste beboer, Lasse, midt under øvingene (hadde opperert, forsinket skolestart). Han ble sydd inn på slutten og fikk vel den beste presentasjonen en elev på skolen noen gang har fått, hele Telnessalen sto oppreist å klappet da vi var ferdige, kult. Blir nok skreve i historiebøkene det ja.

Mandag skjedde det ikke så mye. Hadde valgfag ballspill, men med 27 elever i en liten gymsal går dårlig. Ble en del rot. Håper de deler opp faget i to partier av 2 timer, ikke to partier av 1 time, ender nok med ramaskrik da. På kvelden dro jeg og Allan (bergenser) på treninga til Seljord IL's A-lag.  Spilte 4 mot 4 på treninga...Ble nesten tatt rett inn på laget og tilbudt kampplass til lørdag mot Vinja, lokal- og hatoppgjør. Får se, må kjøpe fotballsko og leggskinner først i hvertfall.

I går hadde vi litt generell innføring i klatring på linjefaget. På kvelden skulle jeg egentlig jogge rolig i 30 min. Men neida, de jeg var med satte ut fra start, slet som et helvete.  Etter 10 min skulle vi krysse en større bekk, fikk et pusterom da, så etter 5 min bar det inn i skogen, jeg var i tet da, de andre hadde ikke på langt så nære den flyten i løpinga i skævven. Så ut på noen triste grus/gress/ asvaltveier. Slutten var et helvete, de to andre gutta bare dro fra i tet oopover bakken til skolen, klarte i hvertfall å slå den eneste jenta som var med på turen bra. Men likte ikke helt formutviklinga, en følelse jeg har hatt før... Men hadde nok hjulpe med litt oppvarming og nedvarming som virka helt fjernt for de andre, måtte faktisk spørre om de skulle jogge ned, de hadde tenkt til å hoppe rett i dusjen etter en lang tung bakke....urutinert.

Vålliball; Rino med "Guds hånd"

I dag sykla vi litt på morran, tungt når du ikke orker å spise så mye te frokost. Men vi var en gruppe på tre i tet som igjen kom opp bakken til skolen. Jenta ble rista av fort, men Jens som lå foran og som også var forkjøla dro fra halvveis oppe i bakken. Jeg hadde ikke sjangs, var så stiv i beina. En jævelig kjip måte å tape på, at de andre siger fra. Faen!  På veien inn til sentrum og igjensom Seljord downtown lå jeg å kjempet for å komme opp til de andre, slet rævva av meg, men klarte det. Likevel viste det seg at jenta i tet (!) ikke kjørte veldig hardt, forjævelig. 

Skulle gjerne hatt litt masasje på beina og låra mine, lenge siden de var så stive og tunge. Tok fri fra noen ettermiddagstrening i dag, har heller gått sulten i ettermiddag.  Middag kl.15.00 og kvelds kl.20.00 er litt for stort opphold. Mye klaging, men er litt sliten, blir fort sann da.

2 kommentarer:

  1. overskudd får man av nok søvn !!! og nok mat

    SvarSlett
  2. Høres ut som du har det bra på folkehøyskolen. Fint! Blir du for sleten så får du finne deg en sofa og forme en ny "Ruuder'n-grop". God helg!

    SvarSlett