lørdag 5. september 2009

Vannsport

Onsdag kveld droppa jeg fotballtreninga til Seljord IL. Hvilte i stede, hadde en økt tidligere på dagen også, så greit med fri. Torsdag var linjefaget ganske kult. Først litt gjennomgang av førstehjelp og turutstyr. Så kom det kule, vi skulle trene på "kameratredning" i Seljordvannet. At en kano velter rundt og at den andre får dratt den opp ned opp på sin kano, tømmer vannet for så å hjelpe de i vannet opp i båten. Lætt, men ble mange kule veltinger ut av det hehe. Trenger ikke å gå nærmere inn på det. Brukte for første gang våtdrakt, ble litt kaldt likevel, selv om jeg hadde ullundertøy under. Men, som skreve, jevelig kult.

Multisportlinja ved Seljordsvannets bredde.

Fredag var vi ute i kanoer da også, men denne gangen med motstrøms padling opp en ælv. Tungt når det har regna mye nattan før og vannstanden har økt en del... Endte med at man måtte kjempe seg fram i innersvingene blant trær og anna rusk lengs med ælva. Jeg og Simen hadde en god driv oppover og var ikke langt fra målet, en strandbanke like etter en bro. Men, da vi skulle runde rundt et tre kommer fronten på kanoen for langt ut og blir tatt av strømmen. Kanoen dreier brått i strømmen. Jeg som sitter bakerst prøver å holde fast i et tre for ikke å bli dratt med nedover. Det ender med at vi får en real bredside som fyller kanoen med vann. Simer forsvinner nedover ælva, mens jeg setter et realt sjømannssteg og får hala kanoen i land. Den var faen ikke lett! Kliss bløt og rimelig kald får jeg tømt kanoen litt. Simen kommer etter en liten stund oppe på stien på land. Drev et godt stykke ned. Vi kommer oss opp i kanoen og kjemper oss oppover ælva og er til slutt som kano nr. 3 ved strandbanken. Resten kom en stund etter.
På formiddagen jogger jeg med en liten tur på rundt 20 min. Er så forbaska bratt her i Seljord, så er vanskelig å få en skikkelig rolig økt.
Kvelden kom og tre av oss på Multisport skulle spelle fotball for Seljord IL. Åpningen av en ny kunstgressmatte i Kviteseid/Kvineseid ble formelt åpnet med et lokaloppgjør. Her ble vi kaldt inn. Første gang jeg noen gang har spilte med formasjoner og offside regler og på så stor bane. Ble plasert som høyre kant, en plass jeg har likt meg på før, men på mye mindre baner og som regel innendørs. Løp og løp, men fikk knapt ballen, sykt uvant å spille formasjon. Så fort at Seljord vår dårlige på å holde på ballen og feilpasningene florrerte, men man kan ikke forvente mer fra et 5.divisjon. Vi skulle spille 2*15 min. Kviteseid fikk et tidlig drittmål. En eller annen jumbo på Seljord hadde en elendig klarering, istede for å måke ballen ut, nikka han den inn i feltet...luring...
I andre omgang spilte jeg halvparten høyre kant og høyre back, bytta med Jay-A. Fikk da mitt største øyeblikk i kampen og det eneste egentlige jeg egentlig fikk foretatt meg. En lang ball kom til motstanderens spiss. Ingen fra Seljord fulgte med, så jeg beina det jeg klarte og duelerte med kisen helt til ballen føk over kortlinja, godt unna mål. Fikk avverga en klar målsjanse for Kviteseid. Føltes bra. Resten av kampen gikk med til å løpe hit og dit. Det ble til slutt 1-1 etter at Seljord fikk et staffespark.

I dag har det ikke skjedd så mye. Var på en sykkeltur i sta. Merka fort at jeg ikk er den best trente på Multisport, men kanskje en av de mest allsidige. Sykkeløkta gikk over Seljordsheiene, mye bakker, og noen jevelige nedoverbakker. Ble sykla i fra nedover. Skal sies at bakbremsen min fungerer ganske dårlig hehe. 

I morra er det topptur til Skorvefjell, det bli kult og bratt hehe.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar