torsdag 24. september 2009

Nervøs....

Skriver i kveld med et lite uhyre voksende nede i mavan. Har hatt det i hele dag, med unntak av den lille tida jeg brukte på en litt rolig intervall i ettermiddag. Deilig å få løpt en intervall igjen, selv om det bare var 1-2-3-4-3-2-1 drag. Men håper på å få sove i natt i hvertfall....Ellers har vi sykla litt lett terrengsykkel i dag pluss mer klippeklatring, kult, kom opp en kategori 6 utendørs. Var sjukt vanskelig på slutten. I går var vi også ute å klatra.

Var i Espedal i går, like utafor Bø. Skal faktisk være en av norges beste plasser for klippeklattring. Så det fort, et enromt massivt stup som gikk et par hundre meter bortover er jo en klatrers drøm. Artig å klatre når en får det til, er blitt mye bedre enn det jeg var i vinter inne i Gekko senteret. Men vi testa også rappelering, å det var et helvete før jeg skulle utfor. 20m rett ned med spinkelt utstyr hehe... Gikk bedre når jeg kom meg over kanten, men kom til å tenke på åssen jeg kom til å være på fredan når jeg slet såppas på rappeleringa, men går nok greit. Når man først hadde kommet et stykke utfor stupet gikk det greit, faktisk ganske kult å rappelere fort ned, bare et problem, taubremsen blir varm og stopper du kan du risikere å smelte over tauet....var litt obs på det. Når man var nede fikk man lyst til å ta en ny tur, men ble med den ene. Klatra litt mer i stede.

I dag har vi altså vært überaktive og litt slække. Før vi starta på klatringa i dag, mens Asbjørn festa topptaua, slækka tre av oss gutta oppe på taket av minibussen. Jevelig digg å ligge å slækken sann i solsteiken! Må ha vært det beste med hele dagen pluss 6 kategoriveggen.

Avslutter straks dette blogginnlegget for å få sovet godt ut før morradagen. Det gjelder bare å ikke tenke i morra, just do it! Lett å si nå da hehe....eh. Fant en video på Youtube som jeg legger ut her (link), hjalp ikke akuratt mye....I morra kommer det forhåpentligvis ut et nytt innlegg med video av meg....

Linken

1 kommentar:

  1. Just do it :-)))) skjønner at dagen er uhyre spennende. Det er den for noen av oss andre også - skal du vite :-) Men dette skal du greie og jeg vet at du gjør det !!!

    SvarSlett